fredag 10. september 2010

Ny utforming

Nå har vi startet med kommunikasjon og kultur 2, og det har da fokus på kommunikasjon og kultur gjennom tekst. I den sammenhengen fikk vi i oppgave å endre på bloggen vår slik at den får en bedre komposisjon.

I fjor var bloggen min veldig enkel og jeg tenkte ikke så mye over hvordan den så ut, så nå har jeg kommet noen forandringer. Jeg har for eksempel endret bakgrunn og sideoppsettet. Jeg valgte den bakgrunnen fordi den er enkel, men har også sammenheng med at dette er et skolefag. Jeg endret også sidefeltet slik at informasjon om meg er til venstre. Kan ikke si det er så mye informasjon om meg enda, men det kommer kanskje snart.

En annen ting jeg endret på var at overskriften var oppe til venstre. Grunnen til at jeg flyttet den dit er fordi vi leser fra venstre til høyre så den fanger oppmerksomheten først. Jeg endre også litt på størrelsen på de ulike tekstboksene. Nå ble den nok litt bedre å lese og ble mer oversiktlig.

Jeg har selv startet å legge merke til hvordan internettsider og blogger er utformet, og blir mer kresen over utformingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar